بین سال‌های 2001 تا 2010، مرکز تحقیقات Pew مطالعه‌ای در مورد گوش دادن به اخبار در ایالات متحده انجام داد. یافته‌ها نشان می‌دهد که تعداد زیادی از شهروندان از اینترنت به عنوان منبع اطلاعات استفاده می‌کنند؛ نسبت آن بین سال‌های 2002 تا 2004 تقریبا 80 درصد افزایش یافته است و از 14 تا 24 درصد بیشتر شده است. از سوی دیگر، در حالی که نیمی از جمعیت آمریکا در سال 2003 روزنامه‌های چاپی را می‌خواندند، این تعداد در سال 2005 به 36 درصد کاهش یافت. بر اساس مطالعه دیگری که انجام شد، در سال 2004، تقریبا نیمی از 18 تا 34 ساله‌ها از پورتال‌های اینترنتی مانند یاهو یا msn.com به عنوان منابع خبری روزانه استفاده می‌کردند (براون 2006). در عوض، تنها 19 درصد از همان گروه سنی روزنامه‌ می‌خواندند. در سال 2004، دوران طلایی روزنامه‌های چاپی به پایان رسید، زیرا این منابع به عنوان منبع خبری ترجیح داده شده در میان شهروندان جوان ایالات متحده به حساب نمی‌آمدند. کاهش چاپ روزنامه با افزایش روزافزون اخبار اینترنتی همراه بود. تقاضای بازار برای اخبار اینترنتی با افزایش سرعت آن تسهیل شد و با تغییر نسلی و کمبود زمان تقویت شد. نسل جوان نه تنها شفافیت بیشتری را از طرف ارائه‌دهندگان اخبار انتظار داشتند، بلکه انتظار ایجاد فرصتی برای شرکت کردن موثر خودشان در روند خبری داشتند. گرچه روزنامه‌های ایالات متحده شروع به درک این موضوع کردند، تعامل آنلاین با خوانندگان بخشی از دستور کار آنها نبود و این برای آنها زیان‌آور بود. حتی روپرت مرداک، مدافع رسانه‌ها در سال 2005 تأکید کرد که مخاطبین خواستار جوامع آنلاین بزرگ‌تری برای صحبت کردن، سوال کردن و بحث کردن هستند. این خواسته باعث ایجاد تقاضای بازار برآوردنشده برای تعامل و همکاری رسانه‌ها می‌شود. با ایجاد پلت‌فرم خبری مبتنی بر وبلاگ‌نویسی و جمع‌آوری اخبار، هافینگتون پست سریعا به این تقاضای در حال ظهور پاسخ داد و به مشتریان اجازه داد تا شرکت فعالی داشته باشند و صرفا تماشاگر منفعلی نباشند.
موسسه ویژگان-مدیریت کسب و کار-هافینگتن پست-ویژگان
هافینگتن پست-ویژگان
ارزش پیشنهادی: هافینگتون پست به صورت پلت‌فرم تعاملی طراحی شده بود که اخبار، نظرات خوانندگان و نظرات کارشناسان را به‌هم مربوط می‌ساخت.    هافینگتون پست، در مقایسه با مدل کسب و کار سنتی روزنامه‌ها، اخبار را ابزار مشترکی میان تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان قرار دارد. هافینگتون پست، با ارائه مشروح خبری جامعه و ارائه پلت‌فرمی برای بحث، اصل تولید اخبار را تغییر داد و ارتباط بین خوانندگان و روزنامه‌نگاران را دوباره شکل داد. خوانندگان خود روزنامه‌نگار شدند. فعالیت‌های کلیدی– فعالیت کلیدی این پلت‌فرم جمع‌آوری و انتشار پست‌های وبلاگ از همکاران بدون پول و گزیده‌ای از داستان‌های منتشر شده در جاهای دیگر بود. ایجاد گروهی از ارائه‌دهندگان محتوا ضروری بود و به همین ترتیب محتوای مبتنی بر جامعه را فورا سردبیری کرد. سردبیران هافینگتون پست علاوه بر جمع‌آوری اخبار و لینک کردن به وب‌سایت‌های دیگر، محتوای اصلی را نیز ایجاد کردند. بهینه‌سازی پلت‌فرم فعالیت کلیدی دیگری بود برای افزایش ترافیک بود.  پرتی تلاش زیادی را در زمینه فن‌آوری‌ها و یافتن علایق و ترجیحات مخاطبان برای خواندن و به‌اشتراک‌گذاری انجام داد. منابع کلیدی– برای شروع کسب و کار، سرمایه اولیه‌ای حدود 1 میلیون دلار مورد نیاز بود و لیرر و هافینگتون این سرمایه را تامین کردند. این وب‌سایت بدون شک هماند منبع کلیدی عمل کرد زیرا بر کل مدل کسب و کار شرکت متمرکز بود. هافینگتون پست صفحه‌ای برای وبلاگ‌نویسان و مفسران جهت تولید و توزسع محتوا ایجاد کرد. به منظور ایجاد همه این امکانات، نیمی از مدیران سایت و تیم سرمقاله مشغول این کار بودند. شرکای اصلی– مهمترین شریک هافینگتون پست خود جامعه بود، به‌طوری که خوانندگان و وبلاگ‌نویسان به عنوان مشتریان و تامین‌کنندگان مشروح اخبار بودند. کسب و کار نوپا بر دوش جامعه بود. از یک سو، جامعه محتوا ایجاد می‌کرد و بدون هیچ هزینه‌ای به مطالب پاسخ می‌داد. از سوی دیگر، هر مقاله دارای خواننده هدف خود را داشت که مخاطبان مختلفی بودند و در نتیجه شانس بقای این پلت‌فرم افزایش می‌یافت. یکی دیگر از عوامل موفقیت در حمایت مثبت رسانه‌ای توسط شبکه شخصی مشهور آریانا هافینگتون بدست آمد که فعالانه فعالیت خود را آغاز کرده بود. بخش‌های مشتری– این پلت‌فرم گروهی از وبلاگ‌نویسان مشهور و نیز افرادی که قبلا سابقه نشر نداشتند و همچنین خوانندگان و مفسران بسیار فعالی را گرد هم جمع کرد. هافینگتون پست با شروع کسب و کار خبری با سمت و سویی سیاست، به طور عمده خوانندگان و وبلاگ‌نویسان علاقه‌مند به سیاست را جذب کرد. با این‌حال، آریانا هافینگتون زمانی اظهار داشت که میخواهد نه فقط به گروه خاصی بلکه به حداکثر تعداد افراد دسترسی پیدا کند و این به نوبه خود تنوع محتوای پلت‌فرم را توجیه می‌کند. از آنجایی که هیچ یک از خوانندگان برای دسترسی به محتوا مبلغی را پرداخت نمی‌کنند و به وبلاگ‌نویسان نیز مبلغی پرداخت نمی‌شد، تبلیغ‌کنندگان سومین بخش مشتری را تشکیل می‌دادند و تنها گروهی هستند که درآمد کسب می‌کردند. روابط مشتری– ماهیت مدل کسب و کار، خود منجر به احساس قوی جامعه بودن در میان خوانندگان و همکاران کرد، زیرا این نقش‌ها به طور مداوم در حال تغییر بود. فردی می‌توانست به عنوان خواننده، وبلاگنویس یا مفسر پست عمل کند که این امر به شدت با پلتفرم و محتوای آن ارتباط داشت. کانال‌ها– ارزش پیشنهادی شرکت، اینترنت را نه تنها کانال کامل، بلکه در واقع تنها کانال ممکن ساخت. بدون اینترنت، امکان تعامل با خوانندگان قدیمی باقی می‌ماند. علاوه بر این، اینترنت این امکان را فراهم کرد که محتوا روزانه چندین با ر به‌روز شود و دسترسی سریع به جدیدترین محتوای موجود را فراهم می‌کند. جریان درآمد– درآمد هافینگتون پست از تبلیغات بدست می‌آید. این شرکت ایده اشتراک و محتوای پولی به صورت جداگانه را رد کرد و به این ترتیب صرفا از طریق تبلیغات درآمد کسب کرد. ساختار هزینه– شرکت موانع ورودی کمی داشت و به این ترتیب هزینه‌های ابتدایی آن نیز کم‌تر بود. ایجاد محتوا از طریق وبلاگ‌نویسی در ساده‌ترین شکل فقط نیازمند یک رایانه با دسترسی به اینترنت بود. در حالی که ارائه‌دهندگان اخبار مهم مانند نیویورک تایمز و واشنگتن پست از چند صد کارمند سرمقاله استفاده می‌کردند،  هافینگتون پست مدل ارتباطی جدیدی را ایجاد کرد که در آن بدون هیچ گونه هزینه‌ای به این هدف دست یافت (آلترمن 2008). بخاطر گشت‌زنی آزاد انتقادهایی از این شرکت شده است؛ زیرا منبع درآمد خود را براساس محتوای منابع خبری دیگری ایجاد می‌کرد که برای آن هزینه‌ای پرداخت نمی‌کرد. علاوه بر این، مکانیزم دیگری برای کم کردن هزینه‌ها، یعنی انتشار محتوای ایجاد شده توسط وبلاگ‌نویسان رایگان استفاده کرد. این انتخاب‌ها منجر به ایجاد ساختار هزینه هزینه‌محور شد و بقای شرکت را در سال‌های اولیه تضمین کرد.
مدیریت کسب وکار-huffpost-ویژگان
huffpost-ویژگان
طرح صنعت و چشم‌انداز آینده بلادگت (2010) و تیرنی (2014) مدل تجاری هافینگتون پست را نمونه‌ای از نوآوری می‌دانند که رسانه‌های اجتماعی را در صنعت روزنامه معرفی می‌کنند. این شرکت با ارائه سرویس خبری رایگان و نامتظاهر، با وجود سرویس‌های ساده، ارزان و راحت مثل خبرگذازی‌های معتبر از درآمدش کم شد. هافینگتون پست مانند سایر نوآوری‌های ناشی از صنایع مختلف تلاش می‌کند تا به سمت بازار پردرآمد حرکت کنند. با توجه به نظرسنجی eBizMBA راهنمای کسب و کار الکترونیکی، در سال 2015 هافینگتون پست رتبه اول را در میان وب‌سایت‌های سیاسی ایالات متحده در مورد بازدیدکنندگان ماهانه به خود اختصاص داده و از رقبای خود مانند د بیز یا دراج ریپورت جلو زده است. با این‌حال، در میان رقبای هافینگتون پست، غول‌هایی مانند گوگل هست که به عنوان جمع‌کننده اخبار عمل می‌کند. گوگل نیوز از زمان آغاز به‌کار هافینگتون پست، تهدیدی برای آن بود. شگفت‌آورتر اینکه بازفید در سال 2006 توسط جونا پرتی، یکی از بنیانگذاران هافینگتون‌پست، تاسیس شد که برای جلب توجه خوانندگان اخبار رقابت می‌کند. بازفید در ابتدا به عنوان سایت اجتماعی سرگرم‌کننده طراحی شد، اما در دهه گذشته به سازمان خبری واقعی توسعه داده شد و رسانه‌های اجتماعی را به شیوه‌ای مشابه با هافینگتون پست ادغام کرده است. سرویس میکروبلاگینگ توییتر نمونه دیگری است که دسترسی فوری به اطلاعات ایجاد شده توسط گروه‌های سازماندهی شده توسط افراد آزاد را فراهم می‌کند. این سرویس اهمیت خود را در اطلاع‌رسانی به جهان در مورد پدیده‌های اجتماعی مانند بهار عربی و انقلاب اوکراین در سال 2013 نشان داده است. این در حالی است که تناسب‌پذیری توییتر به رویکرد خبری متفاوت نسبت به آنچه که توسط هافینگتون پست ارائه شده، آشکار می‌شود. برای خوانندگان وب‌سایت‌های ذکر شده و همچنین برای بسیاری از وب‌سایت‌های دیگر در صنعت اخبار دیجیتال، تغییر هزینه‌ها عملا نزدیک به صفر است. در حالی که برای خوانندگان سودمند است، وب‌سایت‌های خبری باید برای تغییرات ناگهانی در تعداد مشتریان آماده شوند. به این دلیل که پلت‌فرم‌ها بر اساس مدل درآمد اشتراکی نیستند و از طرف خوانندگان نیازی به ثبت‌نام ندارند. این روند نوسانات زیاد نیز در آینده افزایش خواهد یافت. به این ترتیب هافینگتون پست در تلاش خود برای وصل کردن خوانندگان برای مثال از طریق هاف‌پست لایو یا از طریق همکاری خود با فیس بوک، خلاقیت نشان می‌دهد. با این‌حال، فیس‌بوک علاوه‌بر اینکه شریک هافینگتون پست است، با جمع‌آوری اخبار اجتماعی تحت عنوان خبرگذاری اف.بی نیوز، ممکن است به رقیب قوی برای هاف‌پست تبدیل شود. در حال حاضر، خبرگذاری اف.بی نیوز توسط آژانس خبری اجتماعی Storyful تهیه می‌شود که اخبار اجتماعی دست‌اولی را از فیس‌بوک گرفته تا روزنامه‌نگاران جمع‌آوری و ارائه می‌دهد. اگر اف.بی نیوز تصمیم به تغییر مشتری‌های هدف خود کند و در درجه اول خوانندگان اخبار را هدف قرار دهد، به خصوص با توجه به پایگاه کاربران بسیار بزرگ می‌تواند به تهدیدی برای هافینگتون پست تبدیل شود. علاوه بر این، اگر اف.بی نیوز منابع خود را برای اخبار متناسب با محتوای خارج از جامعه فیس‌بوک گسترش دهد، می‌تواند رقابتی برای تبدیل شدن به پلتفرم انتخابی برای دریافت اخبار باشد. همه این موارد گویای سرعت باورنکردنی هستند که مشتریان در جهان رسانه‌های خبری دیجیتال به دست آورده و از دست داده‌اند. برای هافینگتون پست، این نشانه‌ای است که باید به طور دائمی تغییرات سریع در تقاضای مشتری پیگیری شود که توسط دیگر پلت‌فرم‌ها و سرویس‌های محبوب تقویت شده است.