پنجمین نشست باشگاه مدیران کسب و کار
ثبت برند به زبان ساده
سخنران : صادق فرجیان پور
کارشناس ارشد بازاریابی
مشاور ، محقق و تحلیلگر رفتار مشتریان
متخصص و مشاور ثبت برند
زمان : یکشنبه ۲۴ شهریورماه ساعت ۱۷ الی ۲۱
مکان: کیانپارس، خیابان میهن غربی ، نبش ایدون ، شماره ۵۳ ، سالن اجتماعات موسسه آموزش عالی آزاد ویژگان
چرا باید برند خود را ثبت کنیم ؟
نسبت تعداد برند ثبت شده در ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته بسیار کمتر است که این موضوع ممکن است به ضرر شخصی کارآفرینان و صاحبان مشاغل و صنایع تمام شود !
در امریکا ، اروپا و کشور های توسعه یافته، موسسات بزرگی برای ثبت برند وجود دارد و در هر لحظه هزاران برند جدید در سراسر دنیا برای اشخاص حقیقی و حقوقی به ثبت می رسد.
حتی بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا برای هر یک از انواع محصولات یا خدمات جدید خود یک برند جدید ثبت می کنند و از این طریق تبلیغات هدفمند تری را برنامه ریزی می کنند و همچنین از کپی رایت ایده و مدل کسب و کار خود بهتر محافظت می کنند .
اما در ایران شرایط کمی متفاوت است و متاسفانه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی به اندازه کافی به ثبت برند خود اهمیت نمیدهند و همواره در معرض این خطر هستند که روزی مالکیت برند خود را از دست بدهند .
در مورد ثبت اختراع و ثبت ایده نیز شرایط همین گونه است و عدم ثبت آنها ، شرایط را برای سوء استفاده کلاه برداران فراهم می کند.
در بسیاری از موارد کارآفرینان ایرانی به ثبت شرکت اکتفا می کنند و از اهمیت ثبت برند و اختراع غافل می شوند .
روابط عمومی موسسه نخستین ثبت با اعلام این موضوع به نکاتی در رابطه با اهمیت بسیار بالای ثبت برند برای کارآفرینان ، تجار و شرکت های پرداخته و در این باره می گوید:
اگر فعالیت های تجاری شما تحت یک برند یا نام تجاری خاص است که هنوز آن را ثبت نکرده اید در اولین فرصت ، جهت جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی از نام تجاری شما ، برای ثبت آن برند ، علامت و نام تجاری اقدام نمایید.
[gravityform id=”11″ title=”true” description=”true”]