• همه
  • اخبار موسسه
  • مجله کسب و کار
  • مدیریت استراتژیک
  • مدیریت بازاریابی

آغاز پذیرش دوره های عالی MBA و DBA با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در موسسه آموزش عالی آزاد ویژگان اهواز

آغاز پذیرش دوره های عالی MBA و DBA با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در موسسه آموزش عالی آزاد ویژگان اهواز به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش عالی آزاد ویژگان و بر اساس مجوز قطعی شماره 121059 / 2 وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، موسسه آموزش عالی آزاد ویژگان بعنوان تنها موسسه آموزش […]

سطوح استراتژی بازاریابی چیست؟

سطوح استراتژی بازاریابی همان‌طور که ویلن و هانگر نشان دادند، سطوح سه گانه استراتژی (سطح شرکت، سطح کسب و کار و سطح واحدهای کارکردی) به صورت نسبی برای هر سطح استراتژی قابل تعریف می‌باشد.  ضمن این که سه مرحله اصلیِ الگوی مدیریت استراتژیک (تدوین، اجرا و کنترل) برای هر یک از سطوح استراتژی نیز صادق […]

استراتژی‌ بازاریابی و اهمیت آن

استراتژی‌ بازاریابی مجموعه‌ای از تصمیمات و فعالیت‌های به هم پیوسته است که از طریق آن واحد تجاری استراتژیک انتظار دارد به هدف‌های بازاریابی خود برسد و ارز‌ش‌های مورد انتظار مشتریانش را برآورده سازد . مواردی که سازمان می‌خواهد برحسب سهم بازار، مقدار فروش، مبلغ فروش، و از این قبیل محقق سازد، هدف بازاریابی نام دارد […]

الگوی تحلیل منطقی و نظارت بر پروژه

الگوی تحلیل منطقی الگوی تحلیل منطقی  برای تجزیه و تحلیل، ارزیابی، نظارت و پیگیری طرح ها به کار می رود. هدف گرا بودن، توجه به گروه های ذینفع و مشارکتی بودن از ویژگی های مهم این الگو محسوب می شود. یک طرح عملیاتی در الگوی تحلیل منطقی، مجموع های از رویدادهای متوالی و مرتبط است. […]

مفهوم برنامه عملیاتی چیست؟

مفهوم برنامه عملیاتی موفقیت شرکت تنها انتخاب استراتژی های مناسب نیست، بلکه تبدیل استراتژی به برنامه عملیاتی عامل اصلی در نتیجه گرفتن مناسب از برنامه ریزی استراتژیک است. استراتژی های انتخاب شده هر چقدر هم مناسب و موثر باشد تا زمانی که به صورت مناسب اجرا نگردد، ناموفق خواهد ماند. سازمان هایی که برای اجرای […]

استراتژی کسب و کار و سطح کسب و کار چیست؟

استراتژی کسب و کار بر بهبود موقعیت رقابتی محصولات واحد کسب و کار (کالاها یا خدمات) در یک صنعت یا یک بخش بازار خاص تأکید می کند. استراتژی کسب و کار نشان می دهد که یک سازمان چطور باید با یک صنعت خاص رقابت یا همکاری کند. باید توجه داشت که به لحاظ نزدیکی و […]

استراتژی های پورتفولیو (Portfolio)

استراتژی های پورتفولیو : سازمان هایی که چندین واحد تجاری یا خط تولید نیز دارند، باید از خود بپرسند که چگونه باید آن ها را اداره کنند تا عملکرد کل تقویت شود. این که چقدر از زمان و سرمایه خود را روی بهترین محصولات و واحدهای تجاری خود صرف کنیم تا تداوم روند موفقیت آنها مطمئن […]

ایا استراتژی های ثبات برای سازمان من مناسب است؟

استراتژی های ثبات: ممکن است استراتژی های ثبات بر استراتژی رشد ترجیح داده شود. سازمان در این استراتژی به فعالیت های فعلی خود ادامه می دهد بدون اینکه تغییر مهمی در آن ها ایجاد کند. سازمانی که در حال حاضر موفق است و در محیط قابل پیش بینی و با ثبات فعالیت می کند، می […]

معرفی کامل سطوح استراتژی سازمان

سطوح استراتژی سازمان: سطوح استراتژی سازمان  را می توان در سه گروه تقسیم بندی نمود: ( 1) استراتژی های هدایتی که نشان دهنده نحوه هدف گیری به سمت رشد است. ( 2) استراتژی های پرتفولیو یا تجزیه و تحلیل پرتفولیو که هماهنگی جریان نقدی کسب و کارها را نشان می دهد. ( 3) استراتژی های […]